Účesy z 50. rokov

Ženské účesy 50. rokov 20. storočia dopĺňali módu New Look, ktorú v roku 1947 predstavil slávny Christian Dior, s účesmi, ktoré boli spravidla krátko strihané, voľnejšie a vyžadovali si málo práce v porovnaní s účesmi, ktoré si ženy dávali do vlasov v predchádzajúcich desaťročiach. Patrili k nim vlnité strihy, ale aj natáčky a Victory rolls.

Ženy sa stále každý týždeň objednávali do kaderníckych salónov na úpravu vlasov, ale v súčasnosti krátke účesy, ktoré boli v 50. rokoch pomerne populárne, mali tendenciu byť rýchlejšie ostrihané a upravené, čo mnohým ženám poskytovalo možnosť zdokonaliť si vlasy doma.
Krátke strihy v 50. rokoch si vyžadovali pomerne časté úpravy kvôli odrastaniu vlasov, takže po čase ženy trávili v salóne toľko času ako v 40. rokoch.

Účesy 50. rokov boli rôznorodé

Účesy vlasovvintage žien v 50. rokoch mali zvyčajne pomerne rôznorodú dĺžku: krátke, stredné a dlhé – v závislosti od osobnosti každej ženy. Skôr krátke strihy vládli na hlavách tradičných žien v domácnosti, ale aj skôr stredne dlhé strihy pre mladé dvadsiatničky a dlhé strihy pre ženy s pin-up hollywoodskym vzhľadom. Každý strih bol rovnako jedinečný ako žena, ktorá ho nosila, zvýrazňoval jej tvár a dodával jej štýl, ktorý zodpovedal jej osobnosti.

Keďže nižšie preskúmame najobľúbenejšie účesy počas 50. rokov, vedzte, že vám poskytneme niekoľko tipov na vytvorenie rovnakých účesov aj dnes. Majte na pamäti, že väčšina účesov z 50. rokov 20. storočia začínala vopred dobre definovaným strihom a starostlivým plánom zopnúť vlasy každý deň rovnakým spôsobom.

Naše moderné účesy s prirodzenými vrstvami, textúrami, vlnami a kučerami môžu sťažovať dosiahnutie rovnakých výsledkov ako vtedy. Účesy inšpirované 50. rokmi sa dajú dosiahnuť praxou, niekoľkými dobrými nástrojmi a možno aj prirodzeným účesom ako východiskom.

Účesy 50. rokov pre krátke vlasy

Krátke účesy boli v móde! Na začiatku 50. rokov si ženy skracovali svoje pôvodne pomerne dlhé vlasy až po plecia, aby vyskúšali nový krátky strih, ktorý bol v móde. Bol to podobný fenomén ako v 20. rokoch 20. storočia, keď ženy tohto desaťročia prešli od viktoriánskych účesov s dlhými vlasmi k chlapčenským strihom s vypasovanými šatami flapper. V 50. rokoch to boli šaty so swingovými sukňami širokými v bokoch, zvýraznenými prsiami a úzkym pásom, ktoré si vyžadovali skôr krátke účesy, aby vyvážili oblečenie, ktoré bolo v porovnaní s predchádzajúcimi obdobiami objemné.

Niektoré účesy desaťročia 50. rokov boli rovnako krátke ako garzonky z revu dvadsiatych rokov, ale štvorcový strih 50. rokov bol plnší a dramatickejší a odrážal malé klobúky, ktoré nosili ženy v tomto období.
V skutočnosti, s vlasmi obsahujúcimi väčší objem, ale aj kratšími, bolo nosenie klobúkov zvyčajne oveľa menej módne. Ku koncu 50. rokov nosilo klobúky denne len 25 % žien. Zvyšných 75 % dávalo prednosť novému populárnemu účesu typu buffant.

„Pudel“ alebo „kučeravý bob“

V roku 1952 salóny uvádzali, že dve tretiny účesov sa robili v štýle „pudel“. Tento módny trend odštartovala v 40. rokoch 20. storočia slávna herečka Betty Grable, ktorej dlhé vlasy boli upravené do kučier a stiahnuté do drdolu nad hlavou. V 50. rokoch v tomto účese pokračovala Lucile Ballová, ktorá si najprv zhrnula vlasy na vrchu, potom o niečo kratšie s kučerami natupírovanými na boku a nakoniec si vlasy skrátila do kučeravého drdolu. Tento strih, známy aj ako „bubble cut“, nosila Jackie Kennedyová v deň svojej svadby v roku 1953.

Ženám, ktoré si zvolili pudlovitý strih, bubble cut alebo kučeravý bob, nezostávalo nič iné, ako po každej ceste do sprchy použiť mlynček a nejaký doplnok na reštrukturalizáciu vlasov. Vlasy sa tiež museli skracovať približne každých štrnásť dní. Tento strih bol ideálny pre ženy v pomerne zrelom veku a bol tiež dokonalou rovnováhou pre voľné šaty. Hviezdy ako Denise Darcelová, Peggy Ann Garnerová, Ann Southersová a Faye Emersonová uprednostňovali pudlovitý strih. Ženy s rovnými vlasmi sa obracali k metódam stylingu, ktoré zabezpečili, že kučeravý bob vydrží 6 týždňov. Trvalá „Toni“ alebo „Lift“ boli tie, ktoré ponúkali najlepšie kučery.

Veľmi krátke kučery na vlasoch a uniforma nevyzerali na prvý pohľad veľmi žensky na väčšine ženských tvárí, ktoré ich mali. O niečo dlhší kučeravý bob bol viac zvýrazňujúci. Namiesto štruktúrovania vlasov do drdolu na vrchu hlavy sa kučery vypučili po stranách a zužovali sa k ušiam alebo brade. Vlasy sa zvyčajne stiahli dozadu, rozdelili v strede alebo sa natáčkami stiahli na stranu a vytvorili strapec. Tento účes z 50. rokov sa časom ukázal ako trvácnejší, hoci Lucile Ball si svoj ikonický pudlí strih zachovala po väčšinu svojej kariéry.

Taliansky účes 50. rokov

V roku 1953 sa ako taliansky účes predstavil slávny krátky účes, natočený, ale nie do drdolu. Bol len o niečo dlhší ako kučeravý bob, ale kučery boli skôr bojové, s oddelenými prameňmi vlasov, ktoré zdobili tvár a krk. Tento „rozstrapatený, ale vymodelovaný“ vzhľad kopírovala väčšina žien po zvyšok desaťročia. Bol tiež jednoduchší na údržbu. Najlepšie talianske strihy vyzerali dlhé, ale nikdy nesiahali po bradu, s raie na boku a objemom na vrchu alebo po celom obvode.

V 50. rokoch sa talianske strihy miešali s inými štýlmi, napríklad s účesom buffant, aby ženy získali vlasy s väčším objemom a guľatejším tvarom. V
polovici 50. rokov sa zjemnili aj boky s masívnejšou konštrukciou na vrchu, ktorú uprednostňovali ženy, ktoré nenosili klobúky.

Na obrázkoch si môžete všimnúť, že taliansky strih nosili len ženy s hnedými vlasmi. Blondínky, ryšavky a svetlé brunetky tento štýl vyskúšali, ale nemali výrazné črty tváre potrebné na nosenie tohto extravagantného vzhľadu. Namiesto toho si prispôsobili taliansky strih a kučeravý bob, aby dosiahli jemný bob. Mal skromný objem s kučerami natočenými na hlave, niekedy s rozostupom uprostred. Účes bol vytvorený tak, aby sublimoval hlavu ženy podľa jej želania. blízko tváre s objemom po stranách (alebo plochý na vrchu na nosenie klobúka), bol to veľmi univerzálny účes na rôzne príležitosti a obľúbený.

Tip: Dlhé vlasy sa dajú upraviť do falošného bobu tak, že sa zrolujú a potom zopnú pod vrstvou niekoľkých rovnako krátkych prameňov. Toto funguje veľmi dobre pri vlasoch obsahujúcich prechody. Dlhé vlasy rovnakej dĺžky možno úplne zvinúť na spodnej časti hlavy s jemnejšími kučerami alebo vlnami, ktoré rámujú hlavu.

Púhy účes 50. rokov

Bob a taliansky strih boli krátke účesy, ktoré rýchlo vyšli z módy, keď okolo roku 1957 prišiel nový účes buffant. Trvalo by ešte niekoľko rokov, kým by sa pretransformoval na typický účes v tvare úľa zo 60. rokov, ale začiatky sa vytvorili koncom 50. rokov.

Na začiatku desaťročia sa strih v talianskom štýle nechal rásť s väčším objemom na vrchu hlavy. Postupne sa predlžoval až k brade, kde sa vlasy zdvihli a stiahli dozadu. Bufant 50. rokov mal stále rozstrapatený vzhľad, nie taký uhladený ako buffant 60. rokov. Pri krátkych účesoch vyzeral ako tupírovaný taliansky strih. Dlhšie vlasy ponúkali viac možností na úpravu vlasov nahor a do nových výšok.

Novým nápadom 50. rokov bolo aj česanie vlasov dozadu namiesto ich úpravy okolo tváre. Mnohé krátke účesy v roku 1959 zakrivovali vlasy dozadu, čím odhaľovali čelo. Tieto nové objemné účesy ovplyvnili návrhy dámskych klobúkov. Klobúky boli čoraz širšie a vyššie ako v predchádzajúcich rokoch, čo zvýrazňovalo účesy typu bouffant. Keďže nosenie klobúkov rapídne klesalo, návrhári klobúkov skúšali všetko, aby prinútili ženy opäť ich nosiť. Ak ženy chceli mať buffant vlasy, prečo by nemohli mať aj buffant klobúk?

Na dosiahnutie účesu typu buffant z 50. rokov ženy používali veľké sieťované valčeky alebo rovno prázdne škatule od džúsov na tvarovanie vlasov, ktoré potom nechali voľne uschnúť. Potom si urobili krepovanie alebo objemovú úpravu, aby vytvorili výšku na hornej časti a po stranách. Vďaka tejto technike krepovania si tento účes vyslúžil prezývku „Teasy Weasy“. Aby účes 50. rokov bouffant držal na svojom mieste celý deň, používalo sa veľa laku na vlasy, čo v tom čase viedlo k prudkému nárastu predaja lakov na vlasy, hrebeňov na krepovanie a fénov. Nezriedka bolo možné vidieť ženy nakupujúce s vlasmi zrolovanými do valčekov a zabalenými do hodvábnej šatky.

Prvá dáma Jackie Kennedyová bola prvou slávnou ženou, ktorá si osvojila účes typu bouffant, a v tomto zmysle mala skutočný vplyv. Jej buffant bol ležérny, ale moderný a mladistvý. Nový vzhľad nosili aj hviezdy ako Connie Francis a Sophia Loren, ktoré do USA importovali „európsky buffante“.


trsy boli spoločným prvkom všetkých krátkych a dlhých účesov. Pri talianskom strihu sa vyskytovali zúžené strapce, pri dlhých vlasoch vyčesaných dozadu do bobu a pri účese typu bouffant sa vyskytovali
vrstvy vlasov prehodené na stranu. Vzhľad, ktorý sa hodil ku všetkým krátkym a dlhým účesom, boli krátke strapce.

Na začiatku 50. rokov 20. storočia mala prvá dáma Mamie Eisenhowerová krátke, veľmi krátke, pevné, vlnité strapce. Vrchnú časť vlasov mala sploštenú a po stranách okolo uší boli kučeravé a objemné. Bol to zvláštny účes (nie práve módna ikona pre mladých a trendy), ale ženy ho kopírovali dlhé roky. Aj mladé dievčatá sa často fotografovali s veľmi krátkou kučeravou ofinou a rovnými alebo krátkymi vlasmi.

Ďalšou populárnou formou ofiny v polovici 50. rokov bola krátka ofina asi centimeter nad obočím, s dlhšími prameňmi v strede, ktoré sa po stranách zužovali. Prevzaté boli kučeravé, rovné a vlnité strapce. Viac o účesoch s ofinou z 50. rokov si môžete prečítať tu.

Pixie strih z 50. rokov

Audrey Hepburn tiež nosila krátku rovnú ofinu, ktorá jej v pixie strihu siahala až po uši. Zvyšok vlasov mala ostrihaný nakrátko okolo svojej štíhlej tváre. Pixie strih predstavila vo filme „Roman Holiday“ v roku 1953. Dokonale sa hodil k jej elegantnému, hravému módnemu štýlu, rovnako ako Shirley McClaine, ktorá bola v tom čase veľmi v móde.

Strih pixie, mladý a chlapčenský, nevyzeral dobre na väčšine žien. Aj médiá ho ostro kritizovali s tým, že sa príliš podobá na pánsky strih. Pixie sa podobali účesy, ako napríklad strih butch pre ženy, kde boli boky oveľa kratšie a strapce rovnomerne zastrihnuté cez čelo. Tieto veľmi krátke účesy si mohli osvojiť len sebavedomé ženy s podlhovastou tvárou, ale ak sa im to podarilo, dosiahli veľmi elegantný a šik vzhľad v európskom štýle.

To, čo robilo tento štýl jedinečným, bol hlboký predlžovací účes na boku. Rozdelenie na boku bolo mladistvým strihom, ideálnym pre dospievajúce dievčatá a ženy, ktoré mali rady klobúky. Rozdelenie sa začínalo v dvoch tretinách čela a bolo vyčesané dozadu, čím sa sploštila horná časť, takže všetok objem sa sústredil okolo brady a krku. Gene Tierneyová, Grace Kellyová a Betty Draperová zo seriálu „Mad Men“ si pravidelne osvojovali štýl s bočným predĺženým účesom.

Stredový predĺžený účes bol menej častý, pravdepodobne preto, že sa v 40. rokoch 20. storočia používal veľmi často, ale niektoré ženy uprednostňovali stredový predĺžený účes, aby dosiahli vyvážený vzhľad. Grace Kelly nosila stredový predel nádherne, s pevnými alebo voľnými kučerami, ktoré obopínali jej výraznú čeľusť.

Pomoc: Bočný predel je jedným z najľahšie dosiahnuteľných účesov 50. rokov s väčšinou moderných účesov. Jednovrstvový strih po plecia mojej sestry sa mi podarilo premeniť na očarujúci účes 50. rokov približne za 30 minút. Väčšina práce spočívala v natočení končekov dovnútra pomocou 2-centimetrovej kulmy a pridaní niekoľkých malých kučier na vrchole pre väčší objem. Postupovala som podľa tohto návodu na účes Betty Draper.

Pageboy účes 50. rokov

Tento obľúbený účes sa často spájal s bočným predklonom, aby sa vytvoril elegantný a upravený vzhľad. Pageboy bol obzvlášť populárny začiatkom 50. rokov, ale používal sa až do 60. rokov, keď sa tento štýl pretransformoval do „flipu“.

Všeobecný tvar pozostával z rovných, rovných vlasov na hornej časti a po stranách, pričom spodná časť a predné okraje boli zrolované a pevne stiahnuté ku krku. Rolky mohli siahať od ucha až po krk alebo byť rovnako dlhé až po plecia. Na začiatku 50. rokov boli u dospievajúcich dievčat obľúbené aj kratšie verzie s dĺžkou po bradu. Ak mali vlasy rovnakú dĺžku alebo dlhé strapce, mohli sa stiahnuť a pripnúť po stranách alebo do polovice zadnej časti hlavy, aby sa dosiahol falošný štýl pageboy.

neskôr sa za mladistvejší vzhľad považovali pážatá s krátkymi strapcami, ktorých dĺžka vlasov sa dotýkala ramien.

Tip: Jednu stranu stiahnite hrebeňom alebo obe strany čelenkou alebo šatkou, aby ste dosiahli mladistvý tínedžerský štýl. Ak máte veľmi dlhé vlasy, môžete si urobiť obrátený účes pageboy tak, že vlasy omotáte okolo šatky a zviažete okolo hlavy, potom zvinuté vlasy zopnete, ako sa to robilo v 40. rokoch 20. storočia. Tu je návod na pageboy s krátkymi vlasmi.

Účesy 50. rokov pre dlhé vlasy

Aj keď boli dlhé vlasy u žien v 50. rokoch zriedkavé, neboli neslýchané. Dlhé vlasy boli stále obľúbené u dospievajúcich dievčat a mladých žien, ako aj u oveľa starších žien, ktoré odmietali nasledovať trendy krátkych vlasov. Dlhé vlasy sa však zriedkavo nechávali rozpustiť. Po dvadsiatom roku života boli ženy povzbudzované, aby si osvojili zrelší vzhľad s vlasmi upravenými nad plecia. Dlhé vlasy sa krútili, spínali a vyčesávali, aby sa vytvoril vzhľad, ktorý spredu pripomínal väčšinu krátkych účesov.

<

Konský chvost z 50. rokov

l chvost, v 50. rokoch známy ako „konský chvost“, bol na začiatku desaťročia obľúbený u dospievajúcich dievčat a žien. Jednoduchý, elegantný a ľahko udržiavateľný chvost zostal symbolom éry „ponožkového chmelu“. Audrey Hepburn aj Brigitte Bardot si ho osvojili vo filmoch. Bol stiahnutý vzadu smerom k stredu hlavy a držal sa pomocou gumičky. Trsy a kulmy okolo tváre boli voliteľné. Vlasy na chvoste sa zvyčajne pred stiahnutím dozadu stočili dovnútra, čím získali mäkké okraje. Gumičky sa často zakrývali tenkou uzlíkovou stuhou alebo peknou sponou do vlasov.

Vlasové doplnky v roku 1950: Čelenky a šatky!

Šatky, čelenky a šatky sa často spájali s copmi, pážacími strihmi a určitými štvorcami. Široká stuha sa umiestňovala cez temeno hlavy a uväzovala sa na spodku krku. Strapce boli jemne prehodené vpredu so stočenými koncami, ktoré padali dopredu. Okolo krátkych vlasov sa mohli nosiť aj pásiky, najmä s blížiacimi sa 60. rokmi.

Koncom 50. rokov nahradila jemnú stužkovú čelenku tenká plastová čelenka. Tenkú šatku bolo možné zviazať aj na vrchu a vytvoriť tak veľkú mašľu. Veľké mušelínové šatky sa omotávali okolo hlavy na cesty alebo na pláž. Chránili účesy 50. rokov pred vetrom a vyzerali pri tom veľmi sofistikovane.

Kvetiny do vlasov boli v prvých rokoch 50. rokov stále v móde, ale zvyčajne ich nosili len dospievajúce dievčatá. To sa zmenilo v roku 1955, keď sa do módy dostalo čokoľvek s kvetinovým vzorom. Ženy nosili veľké ruže zviazané do bočného drdolu pre španielsky vzhľad. Okolo hlavy sa ovíjali vence a girlandy z kvetov, ako sú karafiáty, sedmokrásky, kytice a chryzantémy. Táto móda trvala krátko, ale kvetované vlasové doplnky z 50. rokov sú v móde dodnes.

Hollywoodsky pin-up štýl

Veľké hollywoodske herečky, najmä tie, ktoré sa preslávili v 30. a 40. rokoch, si nemohli dovoliť ostrihať svoje dlhé vlasy. Dlhé účesy 40. rokov uprednostňovali vlny s veľkými kučerami na koncoch. Dlhé účesy 50. rokov zahŕňali veľmi plné kučery po celej dĺžke alebo hladký vrch s kučerami spadnutými na jednu stranu. Hlboké bočné predely dodávali vlasom dramatický vzhľad. Podobné dlhé účesy nosili June Haver, Betty Grable, Jane Russel, Rita Hayworth, Ginger Rogers, Bette Davis a Cleo Moore.

Vintage buns and braids

Niektoré hviezdy občas nosili dlhé a rovné vlasy s miernym natočením alebo natočením na koncoch. Mnohé bežné ženy, ktoré sa rozhodli ponechať si dlhé vlasy, tiež uprednostňovali rovné vlasy, ktoré si stiahli do elegantných vĺn a drdolov.

Predné vlasy sa upravovali do jemných kučier, hlbokých bočných predĺžení alebo dlhých vĺn, zatiaľ čo zadné sa upravovali do nízkeho drdolu, zhluku kučier, vrkoča alebo vrkočov. Mnohé drdoly, vrkoče alebo vrkoče boli usporiadané vzadu na hlave a sploštené. Spredu nebolo zrejmé, že žena má dlhé vlasy. Až vzadu bolo vidieť, že má vlasy zopnuté.

Pletence boli zopnuté do tvaru drdolov alebo omotané okolo temena hlavy v štýle „dojky“.

„Bettie Page“

Bettie Page, ikona pin-up, nosila dlhé, rovné a vlnité vlasy s rovnými stredne dlhými strapcami. Bol to opak toho, ako si vlasy upravovala väčšina štýlových žien, a práve preto sa páčila kontrakultúrnym „Beat girls“ v Spojenom kráľovstve a „Rebel girls“ v USA. Fanúšikovia rockabilly tento účes oživili, pričom často kombinovali Bettie strapce s konským chvostom a šatkou.

RISED HAIR FROM THE 50s

Na elegantné večery a popoludňajšie podujatia si ženy s dlhými vlasmi vytvárali elegantný zdvihnutý účes. Ženy s krátkymi vlasmi zvyčajne nemali dostatok vlasov na vytvorenie zdvihnutého účesu, preto si svoje krátke vlasy čo najkrajšie upravili. Objemné účesy boli často po stranách uhladené a hore nafúknuté, čím vznikla ilúzia vyčesaného účesu. Tu sú niektoré z klasických účesov 50. rokov.

Francúzsky twist chignon

Francúzsky twist je jedným z mojich najobľúbenejších rýchlych účesov pre dlhé vlasy. Vlasy sa stiahnu dozadu po tom, čo sa upravili jednou alebo viacerými vlnami alebo hladkým vrškom (nie príliš pevným, len hladkým). Vlasy sa potom stočili dovnútra, aby sa vytvorila rolka, ktorá pokrývala celú zadnú časť hlavy. Na jednej strane boli rovné a na druhej strane rovné do kotúča. Pre husté vlasy bol lepšou voľbou dvojitý francúzsky twist. Vlasy sa rozdelili, potom sa na oboch stranách stočili do rolky a spojili sa v strede. S veľkým úspechom som postupovala podľa návodu v knihe „Vintage Hairstyling“.

Košeľa v 50. rokoch

Klasický drdol bol v 50. rokoch zmodernizovaný. Ľahko prechádzal z denného na večerné nosenie, vďaka čomu bol veľmi univerzálny a pomerne ľahko dosiahnuteľný. V podstate ide o drdol tvorený vlasmi stočenými a stočenými do kruhu. Môže to byť aj chvost s koncami zastrčenými do stredu a rozviatymi po stranách. Niektoré drdoly boli objemné, iné boli sploštené a zopnuté. Ženy s krátkymi vlasmi si mohli drdol alebo vrkoč kúpiť samostatne a pripnúť si ho do vlasov. Niektoré ženy, ktoré sa rozhodli pre taliansky strih, si k večerným účesom zvolili pripnuté drdoly. „Muži majú radšej dlhé vlasy,“ poznamenala jedna filmová hviezda. Spona do drdolu poskytovala to najlepšie z oboch svetov.

V roku 1957 bol drdol taký populárny, že návrhári klobúkov vyrábali čiapky s drdolom. Boli to pekné pletené kvetinové pokrývky hlavy alebo malé mušelínové klobúčiky, ktoré zakrývali drdol. Pekné sponky do vlasov v tvare motýľov, vtákov a kvetov zdobili aj vrcholky šignónov.

Zdvihnutý účes 50. rokov

Zdvihnuté účesy nosili cez deň a večer ženy so stredne dlhými až dlhými vlasmi. Vlasy inšpirované Victory rolls zo 40. rokov 20. storočia boli jemne zrolované a po stranách zopnuté. Podobne ako pri účese „pudel“ mohli kaskády jemných kučier obopínať temeno ako nadrozmerný drdol, kaskádovito sa zlievať dozadu alebo padať na jednu stranu hlavy.

Hladké kotúče, drdoly a twisty sa mohli umiestniť aj na vrch hlavy alebo na stranu pre umelecký vzhľad haute couture. Zámerom úspešného účesu up-do v 50. rokoch bolo vždy uvoľniť vlasy z krku a bokov a vrátiť ich späť na korunu hlavy. Na začiatku 50. rokov sa strapce alebo predné časti natáčali a pripínali tak, aby zodpovedali objemu koruny, zatiaľ čo koncom 50. rokov sa uprednostňovala hladká alebo stredná predná časť.

Súvisiace:

Súvisiace:


Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *